Menu:

Prehlásenie o prístupnosti

webmaster@teplice.sk

CYKLOTURISTIKA

Pre návštevníkov  nášho mesta, ktorí preferujú aktívne využitie voľných chvíľ ponúkame možnosť CYKLOTURISTIKY v okolí.

TRASA č. 002 (červená) – Vážska cyklomagistrála – 2. časť
Trenčín – Považská Bystrica
Dĺžka: 56 km
Kategória REKREA
Vhodnosť bicykla: cestné

Vyrážame od Ostrova v Trenčíne. Spočiatku ideme po asfaltovej komunikácii popri Kanáli, tá sa postupne mení na poľnú cestu. Tento úsek býva najmä v období dažďov nepríjemný. Postupne sa však kvalita cesty zlepšuje. Pri Vážskom ramene odbočuje doprava zelená trasa do Trenčianskych Teplíc a Homôlku. My však pokračujeme ďalej stále po ľavom brehu Kanála. Od Prílesa sa o chvíľu pripojí asfaltová cesta, po ktorej ideme až pred Dubnicu. V tomto mieste podídeme vľavo diaľnicu a oblúčikom sa vrátime k železničnému mostu cez Váh. Po jeho rampe sa dostaneme do Nemšovej. Odtiaľto smerom na sever  už   vedie hlavná trasa po štátnej ceste č. 507, preto treba pri jazde byť opatrný a vnímať cestnú premávku. Cez Borčice prichádzame do Bolešova. Okrajom Kameničanov a Slávnice sa presúvame  do Pruského a Tuchyne. Tu sa zľava pripája modrá cyklotrasa 2305, ktorou sa napájajú slovenské cyklotrasy na české. Cez Horovce a Lednické Rovne sa dostávame na okraj Púchova. Na jeho okraji vpravo zabočíme a po hrádzi sa dostávame k cestnému mostu cez Váh, ktorý podídeme. V hornej časti Púchova vyjdeme na štátnu cestu 507, ale po chvíli už odbočíme na asfaltovú hrádzu pri Váhu. Po nej smerujeme na sever, pri Nimnici prechádzame novým cyklomostom, ktorý bol postavený Slovenským cykloklubom, v rámci riešenia projektu Phare Credo. Pri vodnom diele sa z hrádze vraciame späť na cestu 507. Krásnym prostredím s neskorším výhľadom na priehradu a vrchol Klapov pokračujeme cez Udiču  do Orlového – miestnej časti Považskej Bystrice.

TRASA č. 5301 (zelená)
Trenčianska Teplá – Homôlka
Dĺžka: 22 km, prevýšenie 550 m
Kategória
EXPERT
Povrch: asfaltový, časť lesná cesta
Vhodnosť bicykla: cestné, záver MTB

Pripravovaná cykloturistická trasa začína na pobreží Váhu ako odbočka z Vážskej magistrály. Prechádza okolo žezničnej stanice v Trenčianskej Teplej, v obci križuje cestu I. triedy č. 61 a pokračuje potom obcou a neskôr hlavnou cestou do Trenčianskych Teplíc. Tu odbočí okolo vodnej nádrže Baračka do Omšenia a Dolnej Poruby. Na konci obce prechádza na nespevnenú cestu a strmo až do sedla Homôlky.

TRASA č. 2303 (modrá)
Trenčianska Teplá – Bolešov
Dĺžka: 15 km, prevýšenie 50 m
Kategória
REKREA
Vhodnosť bicykla: cestné

Cykloturistická trasa začína na železničnej stanici v Trenčianskej Teplej. V obci križuje cestu I. triedy č. 61 a pokračuje po bočnej ceste do Novej Dubnice. Trenčianskou ulicou obchádza centrum a prechádza do Veľkého a Malého Kolačína. Odtiaľ sa schádza miernym zjazdom popri rekreačnom stredisku DUTAF do centra Dubnice. Ďalej križuje cestu I. triedy  č. 61, za ňou je potrebné venovať zvýšenú pozornosť a dodržiavať pravidlá cestnej premávky pri jazde jednosmernými ulicami. Ďalej prejde cez železničnú trať a mostíkom prekonáva rieku Váh. Prechádza ponad diaľnicu a most derivačného kanála a končí napojením sa na Vážsku cyklomagistrálu v Bolešove.

TRASA č. 8302 (žltá)
Trenčianska Teplá – Nová Dubnica
Dĺžka: 2,5 km, prevýšenie 50 m
Kategória REKREA
Vhodnosť bicykla: cestné
Krátka trasa tvorí spojku medzi cyklotrasou do Trenčianskych Teplíc (5301) a mestom Nová Dubnica (trasa č. 2303). Začína na sídlisku v Novej Dubnici, miernym stúpaním prechádza záhradkárskou osadou a následným miernym klesaním sa napája na hlavnú cestu Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice.

Pre tých, ktorí nevlastnia bicykle, je možné si ich zapožičať v uvedených zariadeniach :